شهدای روستای خلیل آباد- شهرستان خمبن
آثار-عکس- وصیت نامه- دست نوشته- زندگی نامه 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدای خلیل آباد- خمبن و آدرس shohadakhalilabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پاسدار شهید طاهر گرامی در سال ۱۳۲۸ در روستای کرات کهریزه از توابع شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و پس از مدتی با خانواده ساکن خلیل‌آباد خمین شدند.

او که از پیشکسوتان خط ایمان و مبارزه بود. سرمایه معنوی این حرکت را از همان کودکی فراهم کرده بود. شش‌ساله بود که با قرآن نجات‌بخش، در مکتب‌خانه آشنا شد. ضمن فرا گیری قرآن و تحصیل دانش، در امر کشاورزی نیز به خانواده کمک می‌کرد.

از نوجوانی شروع به کار کرد و در تهران به بنایی مشغول شد. پیوندش هرگز با مسجد و مجالس دینی قطع نشد. آگاه بود و فداکار، از این رو از روزهایی که ندای حق‌طلبی امام(قدس سره) را شنید به جریان مبارزه پیوست. ابتدا فعالیت‌های مخفی علیه رژیم طاغوت داشت. سپس آشکارا در مسیر مبارزه قرار گرفت.

فعالیتش از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ شدت و گسترش یافت. پخش اعلامیه و نوار سخنرانی‌های حضرت امام(قدس سره)، یکی از این تلاش‌های افشاگرانه بر ضد رژیم شاه بود. در این راه نیز چند بار دستگیر و شکنجه شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از اعضای تشکیل‌دهنده کمیته‌های مردمی در شهرستان به شمار می‌رفت. با تشکیل سپاه، افتخار عضویت در این نهاد مقدس را یافت و هنگامی که کردستان مورد تهاجم ضدانقلاب قرار گرفت، داوطلبانه به آن خط عزیمت کرد و در جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌های جنوب فعالیت چشمگیری داشت و در عملیات والفجر ۳ و ۴ به عنوان معاون گردان روح‌الله(قدس سره) از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) ایفای وظیفه می‌کرد.

طاهر در عملیات حماسه‌آفرین خیبر، پس از ابراز رشادت‌های فراوان در چهارم اسفندماه سال 1362 در جزیره مجنون به درجه شهادت رسید و به صف عاشورائیان انقلاب پیوست. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:27 ] [ ابوالفضل براتیان ]

بسم الله الرحمن الرحیم

( وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ).[1]

و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‌‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‌اند ولى شما نمی‌دانید.

شاید شما این حقیقت را درک نکردید و آنان که در فکر زندگی کردن در این دنیا هستند، بدانند که خوش هم بگذرانند، چند روز بیشتر درست دوستان بدانند این جنگ سفره الهی است که همه نمی‌توانند سر این سفره حاضر شوند. ای کسانی که از یاری حسین(علیه السلام) دم می‌زنید امروز حسین(علیه السلام) شما را ندا می‌زند. کسی که به این ندا پاسخ ندهد فردای قیامت در برابر دادگاه عدل خدا مسئولیت دارد و چه جوابی خواهید داد.

 اما پیام ما شهیدان، خون ماست چون در حال حرکت به طرف عملیات هستیم، وقت من کم است و شما را سفارش می‌کنم که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید که دنباله‌رو خط سرخ امامت است. اگر دست از ولایت بکشید خدا شما را عذاب خواهد کرد. قرآن کریم می‌فرماید:

خدایا مرا کمک کن که راهی را انتخاب کنم که رضای تو باشد. خدایا در شب عملیات که شب امتحان است یاری‌ام کن. خدایا مرا ببخش اگر یک عمر در خسران و گناه به سر برده‌ام و چون بنده واقعی تو نبودم فقط به رحمت تو دل بستم. ... اگر تو راضی نشوی من بنده‌ای ضعیف و ذلیل به که روی آورم؟ پناه به که جویم؟ ای پناه بی‌پناهان مرا پناه ده. ای خدای که مرا کمک کردی و جزء سربازان امام حسین(علیه السلام) قرار دادی مرا کمک کن که جزء سربازان واقعی امام علی(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) باشم. ان‌شاءالله.

اما سخنی چند با برادران هم‌رزم، چه آن‌هایی که در سپاه هستند و چه آن‌هایی که در بیرون از سپاه. از آن‌ها می‌خواهم با هم برادر باشند و در هر جایی که هستید، خدا را فراموش نکنید. از همه شما خداحافظی می‌کنم0 اگر از من بدی دیدید، به خاطر خدا ببخشید و امام(قدس سره) را یاری کنید.

و اگر جنازه من آمد کنار برادرم شهید محمد فلاحی در خلیل‌آباد دفن کنید ... سخنی چند با پدر مهربان خود. پدر جان! از تو می‌خواهم که وقتی خبر شهادت مرا شنیدید، صبر کنید و اگر گریه می‌خواهی بکنی به مظلومیت امام حسین(علیه السلام) گریه کن و بر سر در خانه‌ام پرچم سرخ امام حسین(علیه السلام) را بزنید و تا می‌توانید بچه‌هایم را اسلامی ‌تربیت کنید و به آن‌ها بگویید پدر شما برای چه شهید شده است ... اما سخنی چند با همسرم که از آن روزی که با من ازدواج کرد، با زندگی و مشکلات آن روبرو بود، جداً از او می‌خواهم که مرا حلال کند چون دوران انقلاب و بعد از انقلاب من کم توانستم به زندگی برسم .... خداحافظ شما به امید پیروزی لشکریان اسلام بر کفر جهانی و به انتظار آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف).

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی(قدس سره) را نگه‌دار. مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:26 ] [ ابوالفضل براتیان ]

ين شهيد والامقام در وصيت نامه خود به ملت شريف ايران توصيه مي كند كه پشتيبان ولايت فقيه و دنبال رو خط سرخ امامت باشند.
در بخش ديگري از اين وصيت نامه آمده، وقتي خبر شهادت مرا شنيديد صبور باشيد و براي مظلوميت امام حسين (ع ) گريه كنيد و بر سر درب خانه ام پرچم سرخ امام حسين (ع ) را نصب كنيد.
وي به همسر خود در وصيت نامه اش سفارش مي كند فرزندانم را اسلامي تربيت كن و سبك زندگي اسلامي را از كودكي به آنها بياموز.
شهيد محمد طاهر گرامي در سال 1328 در روستاي خليل آباد خمين ديده به جهان گشود و پس از 30 ماه رشادت و فداكاري در جبهه حق عليه باطل در عمليات خيبر در جزيره مجنون در پنج اسفند 1362 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

ولي الله گرامي در گفت و گو با ايرنا افزود: برادر شهيدم در احسان ونيكوكاري و دستگيري از نيازمندان همواره پيش دستي داشت و خصلت هاي خداگونگي و معنوي در سراسر وجودش موج مي زد.
گرامي ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي يكي از اعضا تشكيل دهنده كميته هاي مردمي براي رفع مشكلات و نيازمندي هاي محرومان درخمين برادر شهيدم بود و درك بالايي كه از زندگي داشت در او آرامشي عميق و براي هركسي كه با او مراودت داشت همراه با خير و بركت بود.
وي افزود: برادرم از كودكي انس با قرآن داشت و 6 ساله بود كه حافظ چند جزء از قرآن كريم شد.
وي بيان كرد: برادرم روزها كمك حال پدرم در كارهاي كشاورزي بود و شب ها نيز به قرائت قرآن مجيد و مطالعه زندگينامه ائمه مي گذراند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 23 آذر 1400برچسب:, ] [ 12:54 ] [ ابوالفضل براتیان ]


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 14 آذر 1395برچسب:, ] [ 11:23 ] [ ابوالفضل براتیان ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

جهت شادی روح شهدا و امام شهدا ((صلوات))
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
تو (1)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 6968
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس ذکر روزهای هفته

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by itwebsite.ir